fredag 20 april 2012

Springglädje

Åh vad fint det kändes att springa en sväng igår igen. Ljust ute, varmt i luften, härliga endorfiner - jag springdansade lite och sjöng för mig själv. Det har ju blivit ett uppehåll nu men jag har känt löpningen genom er, ni fina löpartjejer som sprungit för mig då jag halkat efter i utmaningen sen mamma dog. Jag läser era bloggar då ni länkar och DAMN vilka framsteg! Jag känner mig lugnt omsprungen ;-)

Men jag börjar hitta tillbaka så smått. Främst handlar det om att jag har svårt för att vara ensam nu. Tränar helst i vardagsrummet med en fin kille i närheten som jag kan gå och pussa på närhelst jag behöver.

5 kommentarer:

  1. har ju helt tappat bort löpningen mer än i intervallform eller i olika wodar, men visst är det härligt att ut o rensa hjärnan med en löptur ibland önskar jag hade tiden el kunde prioritera det kanske....

    Näst efter Crossfit kommer lätt hemmaträningen som da shit:)

    SvaraRadera
  2. Jag var ute och sprang häromdagen. Tänkte jag skulle börja som man ska, varva löpning och gång, så mina benhinnor inte pajar igen. I lurarna hade jag din långa spellista, och jäklar vilket bra flyt jag fick när jag sprang! Jag fick verkligen tvinga mig till att gå. Så tack för den energikicken Elbe :-). Är väldigt sugen på att springa mer nu, men typiskt så blev jag risig i halsen nu. Men snart så!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också vilja löpa men det är tyvärr inget mitt knä klarar ännu. Saknar även min backträning... jag får glädjas åt mina stärkande benpass och så mina älskade kb:s ;)

    SvaraRadera
  4. Idag sprang jag spring cross och det var sååå lerigt och geggigt. Är så himla nöjd med min tid på 59,23 på 12 km terräng så nu har jag firat med en STOR kebab, lösgodis och naturgodis. Himla roligt lopp och det var nästan kul att det var så grisigt och off-road, löparskorna gick raka vägen in i tvättmaskinen. Jippie!!

    SvaraRadera
  5. Så härligt! Löpning kan vara meditation .. ska snart på det igen efter 5 veckors vila (förm stressfraktur) och längtar rejält!
    = )

    SvaraRadera