tisdag 17 april 2012

Gräs och grönsaker

Öroninflammation fortfarande, jag tränar inte för det ska man inte med en aktiv infektion i kroppen. Inga PW:s ens men jag när själen lite med att ta en fem minuters extra sväng på vägen hem från lämningen. Lite frisk luft och gräs under skorna åtminstone :-)

Idag blir det massa roligt jobb och sen ska jag laga mina blomkålsplättar (har ni provat dem?) och servera kotten plus lilla J som också kommer med idag från fsk. Spännande att se om det går att få i barn så pass mycket grönsaker på en gång ;-) Denna gång gör jag dem med några buketter broccoli också och en mild ost som passar barnamunnar. Receptet, som är ett av mina bästa i kategorin "snabb, enkel och god mat med fantastiska näringsvärden" hittar ni här!

3 kommentarer:

  1. Jag har testat dem en gång men det var ingen höjdare. Kanske gjorde jag något fel? Men eftersom jag verkligen gillar blomkål kör jag gärna den för sig själv. Det är en av mina absoluta favoriter. Men skam den som ger sig, jag försöker igen i veckan. Rapport kommer!

    SvaraRadera
  2. Hm, prova lite andra ostar då? Typ mozzarella eller fetaost :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också gjort dem och tyckte de var jättegoda.
    Påminner verkligen om potatisplättar.

    = )

    SvaraRadera