onsdag 10 augusti 2011

Soppa!

Gud, vilket soppsug det här regnvädret ger mig. Jag skulle gärna äta en portion till av min chili/ramen-soppa med fläskkött som jag fick häromdagen på Ramen ki-mama (ovan).

Just idag vill jag ha något syrligt och kryddigt känner jag, tror jag ska gräva fram ett gammalt recept på fläskfärsbullar och grönsaker kokta i buljong på ingefära, fisksås och soja med massor av koriander till.

Men annars är en gammal hederlig potatis- och purjolökssoppa aldrig fel heller. Eller linssoppa med citron.

Mr brukar dessutom göra små spännande knapriga tilltugg på vad han hittar i kylskåp och skafferi, kanske skivor av en överbliven baguette med parmesan och någon skinkbit ovanpå. Som kommer rykande ur ugnen just då soppan är klar, mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar