måndag 29 augusti 2011

Dagens kost

Frukost: Havregrynsgröt tillsammans med familjen, proteinmjölk, svärmors hemlagade svartvinbärssylt, te.

Mellanmål: Kaffe och andra halvan av kottens banan

Lunch efter träningen: Äggröra på 2 ägg + kvarg och förra veckans tonfiskröra, allt på 2 fazer crisp (bredare flak!) och en skiva Falu Rågrut

Mellanmål: Några kanelmandlar, kaffe

Middag: Köttfärsbiffar med fetaost och soltorkade tomater (vi köpte två kilo och gjorde massor i ugn + köttbullar till den minsta - sparar tid!) broccoli/blomkålsmos till, tomater

Kvällsmys: En kopp varm choklad på minimjölk, kakao och en nypa vardera av sötningsmedel och mörkt muskavadosocker + några mandlar och russin

Jag gjorde även pumpapuré - ska experimenteras med imorgon!

3 kommentarer:

  1. Jag blev inspirerad av ditt pumpainlägg, så i helgen hittade jag spagettipumpa på torget (Bondens marknad, tror det finns i många städer). Man bara kärnade ur och kokade hela pumpan och efter 20 min kunde man krafsa ur hela innehållet som blev som spagetti av sig själv. Och gott var det också, åt med mumsiga köttbullar o god tomatsås!/ Fanny

    SvaraRadera
  2. Har aldrig hört talas om spagettipumpa, det ska jag hålla utkik efter Fanny! Butternut-pumpa köper jag ofta, och ugnsrostar i stora klyftor med lite fetaost och solrosfrön.
    Jag läser hela tiden och kommenterar sällan. Men jag tycker du är fantastisk Smaljeansen, klok & snygg! Har kört ditt kb-pass några gånger nu, jag kombinerar det med detta korta löpstyrkepass http://vimeo.com/4752171
    kram elin

    SvaraRadera
  3. Fanny: Åh, cool, jag har läst om spaghettipumpa men aldrig provat. Var det verkligen likt alltså? Måste pröva.

    Elin: Butternut var det jag använde. Och tack för beröm, jag blir väldigt glad och peppad att fortsätta skriva. Ska kika på ditt videotips!

    SvaraRadera