tisdag 16 augusti 2011

Kost och träning idag: Glada magdansen

Min kropp dansade fram på gymmet imorse för gissa vad min mage bjöds på igår kväll? En stor portion risgrynsgröt! Mjölk, kritvitt ris och lika vitt socker är ungefär allt den innehåller. Åts med mer mjölk, mer socker och kanel.

Nog för att jag gillar havregrynsgröt också men det smakade väldigt bra igår och idag kom all den energin till bra användning under morgonpasset.

Vad är det de brukar säga, "man kan äta allt, men inte alltid"?

Dansen började redan hemma. Bra sätt att vakna tycker hela familjen!

Jag tränade bröstmusklerna idag. Efter tio minuters svettig uppvärmning på crosstrainern körde jag tre övningar i gymmet innan det var dags att gå till doktorn.

En av dem var armhävningar, peppad av er har jag påbörjat projektet "tio perfekta armhävningar på tårna". Stort i min klena bok.

1 kommentar:

  1. Att klara EN armhävning på tå är ett av mina mål till 1 feb 2012 :-). Sen 10, sen kanske gå över till TRX?! Sen kanske vinna miss Fitness-titeln? Not!! Men man ska sikta högt ;-)

    SvaraRadera