onsdag 10 augusti 2011

Lilla maggen

Jag har skön träningsvärk i magen idag, gissningsvis från både min kettlebell-cirkelträning och från hinderbanan igår.

Särskilt musklerna på sidan av magen har börjat titta fram, har aldrig sett dem förut men nu har de vuxit sig stora och starka. Jag blir lite frestad ibland att deffa ned mig ännu mer för att se hur rutorna ser ut ordentligt.

Men nej - inte nu. Den låga fettprocent som krävs för ett synligt sexpack är inte något jag jobbar emot - tvärtom. Under hösten ska jag klä på mig några lager av fettkostymen igen, det krävs nämligen för att musklerna ska frodas och växa. Och så värmer det ju så bra också : )

2 kommentarer:

  1. Vad är det för märke på ditt vaniljproteinpulver? :) känner mig helt lost i denna djungel. Varför valde du just det?

    SvaraRadera
  2. Hej L, så här svarade jag Ellen som också frågade:

    Jag använder ett vassleprotein som heter Micro Whey men det har just tagit slut och jag provar ett nytt just nu. Jag tycker det inte spelar så stor roll vilket du köper men köp online eller gå till en fitnessbutik - ingen sån där hälsokost som säljer tveksamma grejer till överpriser, typ proteinpulver speciellt för tjejer. Fråga en muskelknutte! :)

    SvaraRadera