onsdag 24 augusti 2011

Håller dig borta från skåpen-pannkakor

Igår kväll gjorde jag en ny variant på mina proteinpannkakor som älskas av hela familjen. De mättar och de stillar cravings väldigt bra. Perfekt comfort food för hösten!

Jag gjorde en fyrdubbel sats, tog undan en fjärdedel och stekte till mig själv, och i den blandade jag skivad banan och vaniljproteinpulver. Sedan gjorde jag ugnspannkaka i form av resten, som jag skivade då den kallnat - perfekt att ta en skiva som mellanmål!

Jag provade dessutom att byta ut havregryn mot dinkelmjöl (färre kal, mindre fett men fler carbs - det är upp till var och en).

Dessa pannkakor smakar väldigt gott om man steker dem i smör, de blir frasiga men ändå krämiga inuti. Tyvärr är de (pga den höga proteinhalten) extremt svårvända så stek små eller använd plättlagg.)

Receptet hittar ni här.

Jag åt varma hallon till, blandat med turkisk yoghurt och lättkesella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar