fredag 19 augusti 2011

Dagens Do it!

Något nytt till helgen?

Förra veckan åt jag vit paprika för första gången. Och för en månad sen passerade en bit blomkål mina läppar för första gången på flera år. Kaffe och oliver är två andra saker som länge var äckligt men inte längre.

Avskyr du havregrynsgröt? Kan inte med klumparna i keson? Har svårt för fisk? Äter du alltid samma frukost, samma vardagsmat och har ett par paradrecept som du varierar mellan på helgen?

Kanske har det gått flera år sen du provade något av ovanstående saker. Många äter som de gör av gammal vana, jag med. Det är liksom enklast och tryggast och lättast då man står där i matbutiken fem över sex med skrikande mage, att slänga ned samma saker i korgen.

I helgen tänker jag äta minst en måltid/ett livsmedel som jag aldrig provat tidigare. Kanske du med? Godkänt är även saker du tror att du tycker smakar illa och/eller som du inte ätit på mycket länge.

Säker på att du inte gillar selleri?

1 kommentar:

  1. Kul! Du tar upp två saker som jag verkligen inte klarar av: klumparna i keson (som jag försökt att omfamna denna proteinets högborg men kan inte. R älskar det skönt nog men för mig är det ngt med det salta som möter det söta som gör att jag inte ens kan svälja det) och så selleri. Herregud för selleri.

    Men jag håller med dig, smakpreferenserna varierar!

    SvaraRadera