onsdag 10 augusti 2011

Dagens träning: gym, baby, gym + tips

Idag ryggfjuttade jag lite igen (eftersom jag har ryggont måste jag använda minivikter vilket är asså ba totalt sååå piiinigt...)

Sen gav jag axlarna en omgång också eftersom jag vill att de ska bli stora och runda och fina.

Om du liksom jag är lite lat och inte riktigt orkar köra så hårt som du borde då du styrketränar, här kommer tips på ett bra sätt att riktigt krama ur den sista droppen energi ur musklerna (drop sets kallas detta om du vill slänga med jargong på gymmet):

Ta fram två par hantlar, det ena paret ska vara samma vikt som du brukar träna med eller något kilo mindre. Det andra paret ska vara ungefär hälften av vad du brukar träna med.

Kör dina vanliga vaddunubrukargöra 10 repetitioner med de tyngre hantlarna. Direkt efteråt plockar du upp de lättare hantlarna (som nu kommer att kännas viktlösa) och kör ett helt set till. Lugnt och kontrollerat.

Vips har du belastat musklerna mycket mer än du brukar men lurat hjärnan att du sluppit undan lindrigt. Oj, så bra!


2 kommentarer:

  1. Hejsan, jag ville bara säga att nu har jag läst din blogg under en kort tid och den är hur bra som helst. Tack, du är en inspiration !!/Nanette

    SvaraRadera
  2. Åh tack, vad glad jag blir! Det är precis så jag vill att ni ska känna. Kram till dig!

    SvaraRadera