tisdag 16 augusti 2011

Smaljeansen testar: Nike Training Club


Jag vet att ni liksom jag gillar no excuse-pass - träning som man kan genomföra varsomhelst, närhelst och hursomhelst (till exempel hemma i köket med en klättrande bebis bredvid). Här är ett tips på hur ni får tillgång till ett gäng sådana:

Efter tips från Miah laddade jag ned appen NTC härom veckan; Nike Training Club. Den innehåller kort och gott en rackarns massa träningspass. Pass för styrka och kondition, för nybörjare så väl som avancerade idrottare, korta pass om man har ont om tid, pass med redskap eller utan.

Jag provade passet Cardio Burst som består av 15 plågsamma minuter konditionsträning på blodsmaksnivå. Grodhopp, utfall, burpees med mera, allt i sträck och med korta vilostunder. Det enda som behövdes var ett hopprep men jag hoppade med en osynlig variant: skuttade och vevade armarna i takt.

En dam säger vad du ska göra och när (bild finns), och du kan välja musik från egen playlist om du vill.

Passet var helt i stil med Olgas sommarpass som jag skrivit om här tidigare, men längre och ytterligare intensivt tycker jag!

Två av tre familjemedlemmar tyckte dessutom det var väldigt underhållande då den tredje hoppade grodhopp genom köket så att grannarna under säkert hytte med näven mot taket.

Bra: Snygg, proppad med träningsprogram, något för alla.

Dålig: Instruktionerna kunde varit utförligare, jag greppade inte alla övningar bara genom att titta på en bild. Man kan inte koppla en Spotify-lista till sin workout (dock köra Spotify parallellt förstås).

5 kommentarer:

  1. Kul! Samlar på tips för tiden-efter-Olga. När jag ska klara mig själv. Men inte behöver för det finns så många bra appar :-)

    SvaraRadera
  2. Man kan se en video med varje rörelse oxå, har du sett det?

    SvaraRadera
  3. Beata: Och bloggar :) Du verkar ju ha blivit en expert nu, jag tror det kommer gå finfint!

    Miah: Ja jag såg det nu - fast jag menar mest medan den körs, då bara en bild visas. Då skulle jag velat att en video startade eller att man såg flera bilder med pilar.

    SvaraRadera
  4. Mycket bra tips men vet du om det finns nått liknande till Android?

    SvaraRadera
  5. mammasrumpa: Det står att den ska finnas här! http://www.androidzine.com/nike-training-club-app-now-available/

    SvaraRadera