fredag 1 juli 2011

Smaljeansen testar: Gymboss


Gymboss, en intervalltimer, finns dels som en app till smartphones, dels som en liten självständig manick (se bild). Jag testade app-versionen till min iPhone.

Jag körde cirkelträning och ställde in den på 6 stycken 30-sekundersvändor med 5 sekunder emellan (så jag skulle hinna byta övning) samt 2 minuter på slutet, som var vilan mellan varven. Den piper då det är dags att byta.

Jag har nog inte insett behovet av en sådan här grej förrän jag provat det, grymt smidigt och praktiskt att lyssna efter pip istället för att ständigt kolla på klockan!

Bra: Lätt att ställa in, många olika signaler att välja mellan.
Dåligt: Efter att ha lagt ihop ett program med dessa olika intervallertimers i en lista och sparat kunde jag gå in igen via edit, flytta om dem men inte gå in på en enstaka timer och ändra dess värden - då fick jag göra en ny, som i och för sig inte tog så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar