torsdag 21 juli 2011

Ryggskott arggh!

Varför skrev jag glatt om att jag var skadefri igår? Jag hann inte mer än att värma upp på gymmet förrän det hände. Jag lyfte en kettlebell rakt ut framför mig och det högg till i övre ryggen.

Sen kände jag hur ryggskottets välbekanta symptom smög sig på, nacken och ryggen låste sig allt mer minut för minut - till slut kunde jag inte ens titta åt sidorna.

Skam den som ger sig. Något styrkepass blir det då inte (jag försökte i några minuter men kunde knappt röra mig) men nu sitter jag på en konditionscykel. Jag tänker att det är bra att få blodet att flöda runt och värma musklerna så spänningen kan frigöras?

Hoppas bara att jag orkar lyfta kotten sen... annars blir det gång för egen maskin.

Jag tänkte gå förbi Apoteket på vägen hem och köpa något lindrande sen lägga mig i ett varmt bad... övriga tips för att få detta att släppa?

2 kommentarer:

  1. Aj! Hoppas det inte biter sig fast! Får du ofta ryggskott? Riktigt mycket pity får du från mig i varje fall (:

    SvaraRadera
  2. Stackare, inte kul det där! Hoppas du kryar på dig :)

    SvaraRadera