söndag 17 juli 2011

miniSATS - barnpassning på gymmet



När jag var mammaledig i höstas
lämnades lillkotten in ett par gånger i veckan på miniSATS, barnpassningstjänsten på gymmet. Det gick oftast jättebra med en så liten bebbe, och som inte var särskilt mammig (4-7 månader).

Nu är mini lite mindre mini och jag tänkte börja lämna in igen. Mr börjar jobba imorgon, jag är ledig 6 veckor till och det skulle funka jättebra om jag kunde träna på dagarna. Dessutom skulle denna vilda ettåring säkert älska stimulansen på miniSATS, personalen är jättetrevlig och det finns otaliga saker att göra och leka med.

Dock är jag rädd att det ska gå helt åt pipan, att det varje gång efter 5 minuter ska ljuda i högtalarna, "kottens mamma till miniSATS, kottens mamma till miniSATS". Vilket de ropar om barnet gråter.

Vi får se hur det går. Plan B är att träna enbart under naptime men då blir det ju ingen nap för mig :)

Någon med erfarenheter?

3 kommentarer:

  1. Tänkte samma sak, ja att det kan bli knasigt om lilla E-bus blir ledsen när jag inte är där. Men vi kan gå tillsammans om du vill eftersom kidsen känner varandra :-) / M med h på slutet

    SvaraRadera
  2. Nu tränar jag bara hemma men det bästa tipset jag fått: vänta inte tills barnen sover. Bara kör. Ibland funkar det verkligen inte, min lilla har varit supergnällig i perioder och då är det bara bära som gäller. Fast avbruten träning är väl bättre än ingen träning...

    SvaraRadera
  3. Ja M, det gör vi! Beata; ja hemma får man göra så! Desto bättre sen när de väl sover, då kan man koppla av eftersom träningen är klar ;)

    SvaraRadera