söndag 10 juli 2011

90 minuter: Ny kategori!


Syftet med min blogg är främst att inspirera och nu har detta skett på ett synnerligen lokalt plan - Mr ska börja med löpning!

Han är en fotbollskille och har märkt med åren att det blir allt segare att orka med de där 90 minuterna på planen. Så nu vill han återvända i höst då säsongen börjar med en kondis som heter duga.

Igår puffade jag ut honom genom dörren med nyinstallerad Runkeeper på mobilen och instruktioner om att se hur långt han kom på 45 minuter och att "ta det lite lugnare än vad det känns som att du vill".

Och trodde han skulle komma tillbaka in med ett "Aldrig mer!" (han tillhör inte de löparfrälstas skara).

Men det gick över förväntan, han återvände med ett leende på läpparna och var så peppad av Runkeeper att han tagit på sig rollen som evangelist och berättar om appen för alla han känner.

7 km hann han med. Mycket längre tror jag att det kommer bli, mycket snart. Men jag har lagt upp en plan åt honom med både intervaller, backträning och långpass för att få upp både fart och uthållighet. Jag ska hålla er informerade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar