fredag 15 juli 2011

Dagens träning: kettlebells och kuta!



Idag var jag sugen på att gå på ett pass på SATS (och låta någon annan sköta peppandet och inspirerandet) men det fanns inga spännande en fredagskväll i juli.

Så jag gick till gymmet istället och körde min kettlebellcirkel. Innan värmde jag upp med min vän M:s smarta crossfituppvärmning som jag i efterhand funderar om jag minns fel... sidhopp på stepbräda med utsträckta armar varvat med swings, först 21/21 sen 15/15, sist 9/9. Sen är man varm annars är man omänsklig. Testa!

Till sist fick jag för mig att köra några korta intervaller på löpbandet (för att komma hem med riktigt röda kinder) och varvade 4.45/6.30-takt (det som kallas pace) i en kvart och kom 2,6 km.

Lite kort kände jag. Sen kände jag att jag var slut. Och klubbade igenom detta som ett mycket bra pass!

Promenad just det ja, öööh... ingen sådan. Tja kanske ett par kilometer med barnvagn. Godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar