lördag 30 juli 2011

Peppläsning: inspirationsfavoriter bland träningsbloggarna

min varje dag-lista finns mest bloggar på temat inredning, mode, föräldraskap och sådana som ägs av, så att säga, spännande personligheter - få träningsbloggar. Kanske blir det overload då?

H
är är i alla fall några favoriter som jag tittar in på mer eller mindre ofta.

Professionella bloggar: Olga Rönnbergs blogg, PT-Fia och så har jag just börjat läsa Trend och Träning.

Så fort det kommer ett nytt inlägg-klick: Om jag var din träningskompis, Mot min smala lycka,  Framtidsjeansen.

Mindre, personliga bloggar som jag läser då och då: Kunde jag då kan du, Soffans blogg, Lindas liv

Nya på listan: Räkans hälsoblogg, Alice Augusta, Lina

För inspiration brukar jag ofta klicka mig runt på Tumblr, där finns mycket så kallad fitspiration men det kan ofta bli lite för mycket av de goda kropparna så titta med måtta.

Jag tycker det är verkligt kul då ni som kommenterar länkar till era bloggar - jag klickar mig alltid in för att kika vad ni skriver om.

Tipsa också gärna om vilka bloggar ni läser på temat träning/hälsa!

Åh! Nu vill jag också gå till gymmet och stå och hålla i en boll och skratta!

9 kommentarer:

  1. Vad kul att få läsa lite om andra bloggar! Ska klicka in på några och se om jag kan få inspiratioN! Tack :)

    SvaraRadera
  2. Haha, Vad fjantigt glad jag blev över att bli nämnd här (: tack för det! (: Jag har just suttit och skrivit ihop en serie inlägg till bloggen om just bloggtips, men kan ge dig några favoriter här på direkten!

    - halsonoten.shapemeup.se
    - liveitloveit.shapemeup.se
    - ptfia.se
    - kunde jag då kan du
    - werun.nyheter24.se/idawarg/

    Några av dom jag tittar in på varje dag. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  3. Tack för finfina tips!!!

    SvaraRadera
  4. Åh vad kul, imorgon kväll är jag ensam och kan plöja härliga bloggtips i lugn och ro, längtar redan!

    För övrigt har jag, inspirerad av dig, dragit igång en egen liten blogg inför min fokusmånad. http://blogg.mama.nu/postbabyshapeup/

    SvaraRadera
  5. Tack för tips och uppskattning!

    SvaraRadera
  6. Läser några av dem, ska kolla in resten! :)

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket för länkningen! Otroligt glad :)

    SvaraRadera