tisdag 12 juli 2011

90 minuter: upp för backen

Mr var väldigt tveksam igår inför sitt första backpass som jag ordinerat - spurta uppför (i jämn takt) och gå nedför en 300 meter lång backe där vi bor.

Och han berättade att han var beredd att gå hem efter första rushen... Men gick ned, återhämtade sig och klarade av 4 stycken totalt. Min duktiga darling!

Och träningen börjar bygga bo i hans huvud tror jag, det kommer små kommentarer då och då om träningsvärk och om en känsla av ökad spänst. En svala gör ingen sommar men han har börjat bra!

Tränar era killar? Och hur äter de, är det his/hers i skafferiet? : )

4 kommentarer:

  1. Både jag och sambon tränar. Styrketräning och löpning, ofta tillsammans. Äter gör vi också! Han äter.. mer. massor mer (: Och pasta. i mängder. helst mängder som för en hel familj. Men i grunden äter vi detsamma. Jag modifierar en del mat för att göra det mer passande, pasta mot en stor sallad o.s.v. men som sagt, grunderna är de samma. Kul att dela intresset med den man bor och lever med!

    SvaraRadera
  2. Min är nog mer anti nu sedan jag kom igång ordentligt. Jag säger knappt något om det, låter bara min livsstil liksom...märkas. Han tillhör sorten som kan vara strikt i 5 veckor och gå ner 10 kg om han vill men det betyder ju inte att det är hälsosamt. Han äter det jag vill att vi ska äta men hans svindyra joggingskor han köpte för 2 år sedan är väldigt sparsamt använda. Jag gissar att han kommer ikapp så småningom, han är gammal tenniskille och jag vet att det stör honom att han inte är lika snabb eller uthållig på banan längre.

    SvaraRadera
  3. Josefin: Det låter härligt - där är vi inte än :) Beata: Min herre är också gammal tenniskille!

    SvaraRadera
  4. Träffade min darling för två månader sen och sen jag började ta med mat hem till honom (för att han inte hade något som jag ville äta) så har han börjat ändra kosten och börjat smått att träna (och börjat spegla sig mer XD). haha... en gång lite skrämd av sig själv tittade han på mig och sa "det är sjukt hur mkt inflytande har du på mig kvinna!"

    SvaraRadera