onsdag 27 juli 2011

Kettlebabe

God förmiddag! Jag är nyss hemkommen från gymmet, nyduschad, glad och allmänt nöjd med livet.

Min rygg känns fortfarande inte helt bra vilket gör att jag undviker mina kära kettlebells - det finns väldigt få övningar där jag inte använder bröstryggen (normalt en bra grej) så det fick bli benträning idag. Jag tog lite foton också och ska tipsa om bra övningar!

Jag har bara tränat några månader med kettlebells och inte i så stor utsträckning men jag har faktiskt börjat använda dem mer och mer allt eftersom jag får tips och idéer. Det är häftigt hur jag snabbt orkar lyfta och svinga tyngre och tyngre och jag gillar att det känns så bra i magen och coremusklerna.

3 kommentarer:

  1. Planerar du att börja äta kolhydrater igen? Är du inte nervös för det isåfall?

    SvaraRadera
  2. Har du fått någon kb-instruktion eller kör du på egen hand? Har en liten 8:a hemma och är sugen på att lära mig ordentligt men det dräller inte direkt kb-instruktörer i min lilla del av landet :-)

    SvaraRadera
  3. Natalie: Ska skriva ett inlägg om det!

    Beata: Näää.. jag är skeptisk och tänker att sådana där instruktörer bara tar ens pengar, hur svårt kan det vara? Jag har bara googlat runt liksom. Internet is your oyster! Liksom med styrketräning i maskiner får man tänka på att stabilisera mage och rygg, inte vingla, inte kröka ryggen osv. Simpelt förnuft.

    SvaraRadera