lördag 16 juli 2011

Dagens kost: lördag de luxe

Frukost: Keso med linfrön, banan, valnötter och kardemumma. Te med minimjölk.
Lunch: Skivad rostbiff med 10%ig ost, majs, tomat, tacosås och lite kesella
Mellanmål: En keso mellanmål med bär och nötter i locket (2/3 - jag slutar äta när jag fått slut på nötter, då blir det inte så gott längre :)
Middag: Broccoli/blomkålsmos med köttfärsbiff och tomat. Ett glas funlight med mineralvatten = "läsk". Tummen upp för det där moset igen, mmm!
Kvällsdessert: En black bean brownie med päronvaniljfluff till.



Okej jag erkänner, jag är proppmätt.
Den där kakan plus fluffet blev alldeles för mycket.

Jag gjorde 1/4 av receptet eftersom jag upptäckte att vi bara hade en halv banan hemma. Men det blev alldeles tillräckligt, jag fyllde en liten form (en sådan man gör portionsdesserter i) och slickade i mig rätt mycket smet innan också.

Kakan ska ju tydligen bli bättre med tiden men hittills är mitt omdöme: smeten är bäst. Så gillar du smeten, käka den istället för att mecka med gräddning!

Jag gjorde fluff på frysta päronbitar, vaniljproteinpulver och en skvätt lättmjölk. Det blev inte så fylligt men gott till kakan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar