torsdag 14 juli 2011

Smaljeansen testar: affirmation apps



Nu har jag laddat ned både det ena och det andra i affirmationväg till min älskade nalle. Jag är inte så bevandrad i självhjälpsträsket och brukar heller inte stå framför spegeln och säga till mig själv "mmm... het!". Däremot har jag bott på ett ställe där det stod skrivet på spegeln "Du är underbar". Det var rätt trevligt att läsa varje morgon.

Affirmation apps finns i många olika varianter, de jag har testat har varit främst för health/diet affirmation. Vanligast är att en röst läser upp olika positiva självförstärkningar, ibland till lite nyandlig flummusik.

Jag måste säga att jag är positivt överraskad!

I början fnissade jag generat åt den svala, mycket amerikanska rösten "you love to workout" och var livrädd att råka rycka ur hörlurssladden och avslöja för omgivningen vad jag lyssnade på.

Men efter ett tag vande jag mig och blev väldigt peppad. Den app jag rekommenderar heter My New Body (finns här http://appshopper.com/healthcare-fitness/my-new-body) och innehåller fyra ljudspår om kost, styrketräning, självuppfattning och viktnedgång.

Edit: Men va tusan! Nu har de tagit bort denna suveräna app, snyft! Så ni kan inte ladda ned den. Hm. Återkommer med värdig ersättare.

I vilket fall kan jag ju summera med att jag rekommenderar den affirmation-tveksamma att ändå prova :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar