onsdag 13 juli 2011

Dagens kost: fluff it 'til you feel it!

Då jag kom hem från promenaden så fyllde jag upp de där sista kalorierna med ett hederligt proteinfluff på frysta jordgubbar, lite banan, vaniljproteinpulver och lite kakao (gjorde 1/4 av receptet jag skrev häromdagen). Chokladsmaken hjälpte bra mot mitt humör vilket torde bekräfta att det är PMS : )

Frukost: "Fil" på kesella + minimjölk, skivad banan, rågfras, valnötter, te, kaffe
Mellis 1: En low carb proteinshake från gymmet (blev hungrig i slutet av passet = inget att ignorera! Köpte det bästa av de rätt dåliga alternativen som fanns där och gick sen hem och åt.)
Lunch: Nystart bröd med tonfiskröran från igår samt bananskivor
Mellis 2: 1/2 päron, en näve pistagenötter, kaffe
Middag: Fiskbiffar (hokifilé, ägg, kryddor, gul lök, vända i sesamfrö), sås på kesella, turkisk yoghurt, gräslök, kryddor. Tomat, sockerärter.



Ack vackra tallrik ditt sken bedrar, trist du var!

3 kommentarer:

  1. Låter som goda fiskbiffar, fiskinspo är alltid bra att få :)

    SvaraRadera
  2. I dag har jag gjort två saker för första gången.
    Ett: bakat Olgas Brownies (förvånande goda)
    Två: tagit min första svettisbild. Nu har jag lagt den som profilbild på FB. Alltid provocerar det någon. Mig inspirerar den.
    (att jag tog bilden på en offentlig toalett som jag i panik fick uppsöka på löprundan är ju ingen som behöver veta...)

    Ha en fortsatt trevlig kväll!
    /Cilla

    SvaraRadera
  3. Haha, ibland spelar det ingen roll vilket recept man lagar efter, smaklökarna tycker visst att även den godaste maten ska smaka tråk ibland (: Jag tycker ju dina biffar låter godare än mina med sesamfrö på. Måste jag göra nästa gång (:

    SvaraRadera