tisdag 6 mars 2012

Träningssug!

Släpp löparna loss det är vår! Ojoj, den filmen såg jag många gånger då jag var liten :-)

Planeringsnörden nummer 1 har blivit utsatt för svår prövan då kotten varit sjuk i flera dagar. I måndags jobbade Mr hemifrån och vi turades om att vabba, då var febern så pass hög att det var som att ta hand om en bebis - sov mest hela tiden. Idag var Mr hemma på fm då jag jobbade medan jag tog em men även om vi delar upp oss är det svårt för en egenföretagare som jag att hinna med allt då arbetstiden med kort varsel halveras. Och det är bara jobbet jag snackar om nu, godag bonjour träningen då?!

Idag är det vilodag på schemat, imorgon heller ingen löpning för oss Junkies men jag tänkte imorgon smita in på kvartersgymmet för att mörda mina axlar, den enda muskelgrupp jag på allvar skulle sörja om den krympte avsevärt ;-) (Ska du med Malin, de har öppet hus?)

Rookies och Couchies, ni kör på med samma pass som ni började med, hoppas det känns bra imorgon också! Eller när ni nu planerat in.

Alla som är med på löparutmaningen: Löpstyrka-programmet kan ni köra 1-2ggr/veckan, antingen efter ett pass eller på kvällen om ni springer på morgonen (eller tvärtom).

Utöver det räcker löpningen gott och väl. Men om ni känner för det kan ni ju lägga in till exempel den där yogan ni är sugna på, badmintonmatchen ni kör med syrran varje lördag eller ett litet kettlebellpass, det finns det inget som hindrar. Men försök att hålla minst en tom vilodag, och en dag som innehåller ett mer lågintensivt pass. Skaderisken är stor, särskilt när man hoppar på ett nytt program!

3 kommentarer:

  1. Hihi, vhs:en var helt utbränd hos oss efter alla visningar. Så - "jag vill att du ska veta att dina känslor är besvarade"

    :-D

    (min stora unge avskyr numera sången "jag är ute när gumman sitter inne, jag är inne när gumman slipper ut" eftersom jag envisas med att sjunga den hoppandes fram och tillbaka och det är piiiinsamt. Tydligen.)

    SvaraRadera
  2. Elbe, har du några tips på dina bästa axel och bröst muskel övningar? Jag har också en päronformad kropp, faktiskt väldigt lik din,(dock inte fullt så snygg än;)), och känner att jag vill balsansera upp proportionerna..Tack på förhand! kram

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med sjukdom! Hoppas Kotten blir frisk snabbt!

    SvaraRadera