måndag 19 mars 2012

Är du ärlig mot din matdagbok?

hihi ;-)

6 kommentarer:

  1. Hehe härlig bild!
    många glömmer lätt att anteckna den där chokladen påväg hem från jobbet.. eller den där extra ostskivan man tar till mackan och stoppar in direkt i munnen ;)

    SvaraRadera
  2. Du som bor i Stockholm, har du tips på restauranger? Jag och maken kommer till Stockholm ( bor i Finland) efter några veckor och ska ut och äta. Skulle gärna gå till en modern asiatisk. Så om du eller någon annan vet nån bra så tar jag gärna emot tips :-)

    SvaraRadera
  3. Pia: En bra vietnames är Xe-Om på Gästrikegatan (http://www.xeom.se/index.php/Special_FoodMenu)

    eller:
    Ari Rang på Luntmakargatan
    Indian Stories på Jungfrugatan
    Ho's i Hornstull eller på St Eriksplan

    SvaraRadera
  4. Pia! Kommer du till Stockholm MÅSTE du gå på Djingis Khan på Sveavägen, jättenära Hötorget.
    En fantastiskt restaurang där man kan välja barbecuebuffe (jag gör alltid det, men det finns annat gott också!) och då får man plocka vad man vill ha, och sedan steker dom det direkt! Såååå gott!:D

    SvaraRadera
  5. Tjo Elbe!
    provade proteinpastan idag, och till hemmagjord köttfärssås blev det en riktig höjdare!

    Sen måste jag ju fråga dig, the guru ;), om en grej. Jag vispade ihop ett proteinfluff nyss, utan prottepulver då jag inte har tillgång till det, som blev himmelskt gott och enligt mig verkar det inte vara något dåligt i? men jag är ibland rätt korkad satt :P
    två äggvitor
    två msk stevia strö
    två msk kakao
    lite vaniljpulver

    vispar äggvitor och stevia till ett hårt skum och blandar sen i resten. Blir ju bra värden också tycker jag det verkar som, nästan för bra? What do you say?

    SvaraRadera
  6. Djingis Kahn skulle jag ALDRIG sätta min fot på. glutamatspäckat och riktigt dålig mat. ett klassiskt trashställe i Sthlm, en sylta helt enkelt.

    SvaraRadera