fredag 2 mars 2012

Fredaaa

God morgon! En snabb kaffe och andningspaus innan möte, ska sätta mig in i ett nytt uppdrag som jag tror kommer att bli jätteroligt. Perfekt sätt att börja helgen på... som f.ö kommer bli hektisk!

Lördag: Öppet hus för Mr som fyller 30, massor med gäster och mat och presenter. På kvällen har vi barnvakt och går ut och svirar, sover i stan (en övernattningslägenhet vi har inom familjen) och går sen på söndag (hans eg fölsedag) på champagnebrunch bara vi två. Så toppar vi det med barnkalas på em ;-)

Imorgon förmiddag tänkte jag smita iväg från stöket och köra mitt
intervallpass som ingår i Junkieschemat, det ingår som ni ser löpstyrka där mitt i men jag tänker att
man kan:

- springa, köra styrkepasset på gymmet och sen nedjogg på löpband
- springa hela passet inkl nedjogg och sen styrka hemma
- köra intervallpasset och sen styrkan vid annat tillfället, t.ex på morgon/kväll eller annan dag

Ha en skön fredag bejbs (och gents!) Kram Elbe

6 kommentarer:

  1. Oh, du har skaffat lammkött, kudos :-)

    Ha en härlig dag med nytt uppdrag och bra start inför göttig helg!

    SvaraRadera
  2. Låter som en fullspäckad helg, ja!

    Åh, vad jag längtar efter jobbmöten, haha. Fast samtidigt är det ju såå mysigt att vara hemma med Mini..
    Hoppas att mötet gick bra :)

    SvaraRadera
  3. Låter som en fullspäckad men kul helg! Hoppas Mr får en bra födelsedag, firar själv min Kille som fyller 25 i helgen!

    SvaraRadera
  4. Tack för en fin blogg! Hittade hit idag av en slump och din blogg har förgyllt några timmar av min sjukdag hemma i soffan. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Hej Elbe!
    Tänkte fråga om du vet hur bra sträcka- hastighet- och kaloriräknaren på runkeeper stämmer?

    SvaraRadera
  6. Beata: Ja gud jag njuter av min twentysomething här hemma ;-)

    Ealina: Jo du, jag kan säga att gräset alltid är grönare på andra sidan ;-)

    Kaffe: Åh, på söndag? Samma dag isf.

    Anonym: Vad kul! Krya på dig!!

    Anna: Jag har hört att vissa säger att den inte är så exakt. Men springer du på öppen mark (dvs inte under en massa träd, i en tunnel osv) så borde det funka fint. Men efs jag har en GSP-klocka ska jag snart springa med båda och kolla. Med risk för att bli besviken hehe... Kalorimätaren har jag däremot ingen aning om - har aldrig sett en sån på Runkeeper, är jag blind eller har jag en gammal version? Jag brukar iaf tänka så här med alla kaloriräknare: må va att de inte stämmer, men skillnaden stämmer säkert iaf. Dvs har du bränt 100 kalorier en gång och 200 en annan så har du säkerligen bränt dubbelt så mkt, oavsett vad siffran är! Hur gick passet förresten :)

    SvaraRadera