torsdag 1 mars 2012

Löparutmaningen: Mäta tid och sträcka!

Idag är det dags! Jag ska själv springa nu på eftermiddagen, supertaggad! Hoppas alla ni junkies är redo och rookies/couchies, ni kör väl ett provpass nu innan nästa vecka, rask promenad eller kanske lite småspring, känna efter så allt är okej?

Nu till något som är viktigt för mig: mina gadgets. Min iphone sitter praktiskt taget limmad i min hand om dagarna och den följer även med ut på tur (fast då i bröst/byxficka). Spotify + Runkeeper kör jag, tror den finns till de flesta smartphones.

Ni rookies och couchies som i början kommer variera springa/gå kan antingen ta en armbandsklocka med sekundvisare (praktiskt!) enbart eller som komplement till telefonen. Har du inte en smartphone eller vill inte ta med den på turen, går det utmärkt att mäta sträckan du sprungit i efterhand, kolla in en bra mätfunktion på jogg.se här. Då behöver du ha med dig en klocka så att du har koll på tiden.

Jag har även en GPS-klocka, en Garmin 305 men den har jag inte använt så mycket då jag tyckt att Runkeeper varit peppigare och mer överskådligt. Nu kommer den nog åka på (den mäter puls också) för den är mycket mer exakt. Telefonen vill jag dock alltid ha iom musiken! Håller på att göra ett par nya playlists till oss :-)

6 kommentarer:

  1. Härligt, jag är peppad!

    SvaraRadera
  2. Härligt, jag är peppad!

    SvaraRadera
  3. Härligt, jag är peppad!

    SvaraRadera
  4. älskar dina pepp-bilder! De gör verkligen sitt jobb.

    SvaraRadera
  5. Åå vad bra du är!! Men undrar bara om du då tar upp mobilen var tredje minut eller vad det nu är eller kan man göra det enklare med att veta tiden? Tack så hemskt mycket för all din pepp och en optimal blogg. Kram!

    SvaraRadera
  6. 6km, medelhastighet 5,37min/km check! Så jävla nöjd! Nu kör vi!!

    SvaraRadera