fredag 2 mars 2012

Frågor: Kurvor, kärlekshandtag och Shapemeup

Carro : Det jag undrar är hur du fått såna där fina liksom muskelkurviga former? Alltså du ser sjukt vältränad ut men ändå liksom så himla kvinnlig och inte alls bara senor och hud..!

Svar: Hemligheten är ett revolutionerande och spännande ämne... fett! ;-) Alltså inte i maten, utan på kroppen. Jag har betydligt mycket mer fett på kroppen på bilden än under sommaren, det kanske inte är det första man tänker på men som du ser har jag till exempel inte synliga magmuskler alls. Att jag lagt på mig fett beror förstås på att jag överätit för att bygga muskler, det räknade jag med att göra. Men jag räknade inte med att det skulle vara så klädsamt... jag var inställd på att sen deffa ned mig (till den där "senor och hud"-looken som du talar om hehe) men nu får vi se. Sen har jag en medärvd fördel: alla i min släkt är födda med smal midja och breda höfter, då får man kurvlooken gratis tyvärr.

Gabrielle: Måste bara fråga lite är nyfiken. På den första bilden till vänster hade du lite "Kärlekshantag" och lite på magen också antar jag. Och det är just de ställena jag vill komma åt. Några tips att få bort dom? Utan att köra dom här jobbiga konditionpassen?;) För jag kör oftast bara styrkepass och kanske ibland crosstrainer i 30-40 min. Svara gärna på hur du bar dig åt :)

Svar: Som jag skriver ovan har jag faktiskt en högre fettprocent på bilderna från i januari. Men jag håller med, kärlekshandtagen är mycket mindre. Svaret på din fråga är muskler. I och med att jag har lagt på mig ett snyggt lager av muskler under fettet så formas kroppen helt annorlunda, fettet liksom vad ska jag säga... spänns ut? Kommer till sin rätt? Jag kan säga dig att jag har haft ett BMI på 18-någonting och fortfarande haft kärlekshantag! Jag bantade och bantade men det bara hängde över jeanslinningen. För jag hade inga muskler. Körde massor av cardio i onödan. Så fortsätt styrketräna - tungt - så kommer du bli mycket fastare!

Malin: YES!! Det där är jag när lillkorven är född... bara två månader kvar nu! Du Elbe som är så bra, varför börjar du inte något samarbete med någon stor sida typ Shapeme up eller bloggar för Mama typ? Du är ju bästa bloggen kram Malin

Svar: Jag har faktiskt blivit blivit tillfrågad att flytta min blogg till flera större portaler och erbjudits möjligheten att bli premiumbloggare på Shapemeup som du nämner.

Jag har tackat nej. Främst på grund av att det då på min blogg skulle publiceras annonser som jag inte skulle ha kontroll över - det kan jag inte stå för. Sen vill jag gärna kontrollera utseendet på Smaljeansen! så mycket som möjligt. Men visst, hör någon stor aktör av sig och erbjuder annonsfritt/kontrollerat bloggande så vem vet i framtiden. Men... det går ju rätt bra för mig på egen hand ;-p

1 kommentar:

  1. Vad är den bästa styrketräningen för att kunna bygga upp muskler så jag kan få bort dom där kärlekshandtagen?

    Sen vill jag få bort allt onödigt överflödigt fett på magen också.. usch ser för jävligt ut i bikini. Börja störa mig mer och mer på det.

    Deffar denna månad också och har räknat med att gå ner i snitt 1kg/ vecka. Så kommer simma 7 gånger i veckan och sedan gymma 6 gånger i veckan :-)

    Ge mig så mycket tips som möjligt på hur man får bort dom där "Kärlekshandtagen". Du är så bra insperation för mig och motivation!

    SvaraRadera