söndag 18 mars 2012

Gårdagens kost

Tänkte bara visa hur mitt ätande kan se ut under en mindre bra dag, så ni inte tror att jag äter perfekt jämt. Livet kommer emellan ibland ;-)

Frukost: Lättkesella blandat med mjölk, Pauluns müsli, mandlar, riven kokos, kaffe - so far so good

Tidig lunch: Surdegsfralla (ej god alls), en flaska juice

Fika: En kopp kaffe med grädde (mjölkkannan var tom) merparten av en stor, rätt torr semla (brorsan och kotten åt inte så mycket av den som jag trott, oklart varför jag gjorde det...)

Mellis: En proteinshake (egentligen inte alls hungrig men vill fixa energibalansen lite)

Middag: NADA (nu illamående och magknip av dagens ovant höga carbs + fett-intag), försöker dricka en kaffe pga trött inför kvällens fest

Festsnacks: Salta chips, hårdost på kex, (älskar goda hårdostar och nu är jag dessutom vrålhunrig så äter massor) rödvin, champagne... vatten :-)

Idag hittills bra men nu har jag blivit utelåst och måste åka hem till svärisarna och äta lunch... well. Livet är ju långt, tid för bra dagar finns!

4 kommentarer:

  1. Alla är vi mänskliga och "kul" att läsa att inte ens du gör perfekta val jämt. Men usch och fy vad tråkigt om man skulle vara perfekt hela tiden.... Men känner igen det du skriver om magknipet, hade också värsta magknipet igår efter på tok för mycket carbs, man märker tydligt vad kroppen gillar och inte gillar...

    SvaraRadera
  2. Det går upp och ned, gäller att inte fastna utan istället se framåt. Dessutom vad är en dag av alla andra dagar?

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt kul att hitta en inspirerande träningsblogg med massor av intressant läsning:)

    SvaraRadera
  4. Håller med kaffeutansocker! Det är ju bara att se till att ge kroppen bättre grejer nästa dag och inte älta det som varit! :)

    SvaraRadera