söndag 11 mars 2012

Boxdags!

En kaffe sen dags att åka och reka vår crossfitlokal! Yey!

5 kommentarer:

  1. Åh, spännande!!! Hoppas det blir kanonbra! En liten fråga, finns det material och utrustning där, typ som en gymnastiksal? Hur tänker ni med vikter och sånt? Och jag antar att jag har en stående inbjudan att delta på ett pass när jag far upp till huvudstaden?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Måste bara säga att jag tycker du är så sjuukt bra på att peppa! Jag är en typiskt vanlig person som vill vara mer fit än jag är men är lite trött o lat ibland, men när jag sitter där i soffan o funderar på att gå ut eller inte så går jag ibland in här och sen snörar jag på mig skorna! Nu försöker jag bli lite bättre och lite mer regelbunden på motionsbiten, kosten är redan bra. Vad är dina bästa tips för en 25årig tjej som inte har så mycket tid, absolut inga pengar för att lägga på ett gymkort och har dålig kondis, sjukt svaga muskler och en slapp rumpa? Tilläggas bör att jag endast går ute och går snabba promenader nu. Men igår tog jag mina första trevande springsteg på flera år!

    SvaraRadera
  3. Ska du starta "riktigt" cross-fit-gym? Var lite försiktig med att kalla det cross-fit i så fall, de är supernoga med att man måste utbilda sig Level 1 först. Fast ni kanske bara ska köra för att det är kul?

    SvaraRadera
  4. Bodycomf: Jepp det är en true old school-gympasal, underbar var den! Ska visa bilder. Vi har tänkt så att styrkelyft och liknande får vi köra på gymmet ist, vi anpassar wod:en helt enkelt till det som finns. Och det är mkt!

    Anonym: Sjukt kul att du börjat springa! Störst skillnad på kroppen och rumpan ser du absolut om du börjar styrketräna. Funkar bra att göra hemma - prova t.ex. bodyrocktv.com! Men mitt absolut bästa tips till dig är att jobba med det mentala - hjärnan är den mest svårtränade muskeln. Hitta övningar du gillar, planera in din träning, sätt upp mål osv. Lycka till, kram!

    Anonym2: Näe, vi ska bara lattja, träna och ha kul. Fast - jag visste faktiskt inte att det var så, intressant! Är det alltså ett varumärke som ngn äger rätten till...?!

    SvaraRadera
  5. Ja, ungefär så är det nog om jag har fattat rätt. Det är väl som en kvalitetssäkring att alla har minst en Level 1-utbildning innan man instruerar/driver gym. Deras utbildningar är grymt bra.

    SvaraRadera