fredag 16 mars 2012

Dagens springtur


Jepp i ottan var jag ute och trots gråvädret var det rätt skönt, som om något sprayat inandningsluften med en blomspruta, om ni förstår?

Nu när jag kommit igång med springandet ser jag helt annorlunda på sträckorna. 6km är kort, 8 är normalt och över 10 först är långt... man vänjer sig! Hoppas att ni känner likadant.



Jacka: MXDC (älskar färgen!), sport-BH: Stay in place, byxor: Bow från Drop of mindfulness (smart ficka i linningen som inte skaver, stort plus att den är stor nog att rymma min enorma lur, de flesta fickor på tights är för smala) strumpor: Calvin Klein, skor: Mizumo, mössa: The stray boys, glatt humör: Elbes ;-)

Lagom takt. Sprang dock första km jättelångsamt (eller luras Runkeeper?)
så jag spenderade hela passet att "jaga" tiden som jag knappat in; 5.50/km...

5 kommentarer:

  1. Jo, snygga tights. Men de glider ner över baken när jag springer! Får ett snyggt litet häng där. Lite resår i midjan hade suttit fint.

    SvaraRadera
  2. Hej! Försökte mig på att springa idag med inspiration från dig! Laddade ner Runkeeper men hur går jag ut bilden på min blogg som du gjort med resultatet?! Kram bella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du trycker in "homeknappen" och avstängningsknappen samtidigt så tar du kort på det du ser på skärmen. Detta kan du sedan maila till dig själv, exempelvis, precis som vanliga bilder du tar med kameran. Bilden från skärmen kommer ligga i ditt "album" på mobilen. Förutsätter här en iphone.

      Annars kan du ju gå in på runkeeper.com och då ta skärmdump eller använda ett program som exempelvis skitch

      Jag tror det är normalt att långa tights ramlar ner lite på baken. Korta rör sig mindre men är ju kallare så här års :)

      Radera
  3. I´m sorry to say att jag ligger efter med löpningen. I lördags blev det intervaller i form av back-sprintX5 inlagt i lokala rundan. Det gick det med!
    Jag skulle säga att jag ligger på 3km kort,5km normalt och 7km eller längre =långt. Men hello, jag springer ju igen!! Det känns jättebra. :)

    SvaraRadera