tisdag 6 mars 2012

Lårfavorit med träningsvärksgaranti


En nyupptäckt favoritövning som alltid ger mig träningsvärk är omvända utfall med spark. Ta ett steg bakåt och sjunk ned i ett utfall, på vägen tillbaka dra med dig benet upp i en spark. Jag gillar också att möta med motsatt hand, det syns inte på bilden. Byt sedan ben.

Gör dem kontrollerat, försök att inte vingla och börja med små sparkar tills du vant dig så du inte sträcker dig.

Jag gillar att göra mååååånga låååångsamma ;-)

Feel the burn!

5 kommentarer:

  1. Den ska jag definitivt testa hemma ikväll. Fick ställa in mitt planerade gymbesök på lunchen. Jaha, plan B it is! Ha en härlig tisdag! Kram/Åsa

    SvaraRadera
  2. Ah, perfekt att ta med till Kenya imorgon. Jag och pojkvännen har bestämt att vi ska planera varannat pass var där borta, och jag som är stort fan av vikterna på gymmet har lite svårt att komma på bra övningar där kroppsvikten räcker som motstånd. Den här får vara med på benpassen! :)

    SvaraRadera
  3. Precsi vad jag letade efter! :)

    SvaraRadera
  4. Perfekt, jag ska köra ben på gymmet ikväll så behövde verkligen tips. Denna kommer jag absolut testa =)

    SvaraRadera
  5. För att göra den ännu lite tyngre: kör varannat ben och i benbyte hoppar du liksom och skiftar, så du sparkar upp --> går tillbaka ner i utfallet --> ta sats hoppa upp och växla ben. Så bränner det skönt i rumpan också ;) Har du svårt att hålla balansen går det att gå så djupt ner att du kan sätta händerna i marken som stöd och där hoppväxla ben..

    SvaraRadera