torsdag 29 mars 2012

Bad mojo


Två gånger har jag bokat in mig på SATS bikramvariant Hot mojo, noll gånger har jag deltagit. Den ena gången hann jag inte avboka (var på väg dit då jag fick åka till mamma på sjukhuset istället...) och den andra gången fick jag inte en plats (hade nog inte fått plats den första gången heller). Det är nämligen helt vrickade väntetider - samtliga pass är fulla med över 70, oftast HUNDRA personer i kö. Så surt! Jag får boka flera pass långt fram i tiden och hoppas på en plats på någon av dem. Å andra sidan är det väl just den typen av bokningsbeteende som leder till dessa köer, ehum ;-)

Nåja, det är väl inte SATS fel. Men bygg fler hot yoga-studios i Stockholm säger jag. Suget finns ju uppenbarligen!

Åh, vad jag är sugen på att stå där och svettas och tänja och kämpa, födas på nytt :-) Det fanns iofs ett bra klippkortserbjudande idag på Du Calme-studion här i stan, kanske ska nappa på det istället, superfräscht där!

8 kommentarer:

  1. Ja! Köp ett kort på duCalme istället så får du riktig yoga :) Dessutom relativt lättbokat ;)

    SvaraRadera
  2. Så härligt att ha pepp- tränings- inspiration- och glädjespridar-Elbe tillbaka :)
    Du och dina inlägg har varit saknade, och jag hoppas att du snart får in mer rutin och glädje i vardagen. (Ännu mer) styrka till dig!

    SvaraRadera
  3. Jag kör yoga tre gånger i veckan ungefär, men har aldrig provat någon varmare variant. Kan du förklara lite mer om hur du upplevt bikram jämfört med "vanlig", normaltempererad yoga? Vi har inget sånt i min stad men vore ju kul att prova om jag kommer till någon annan stad.

    SvaraRadera
  4. Ja! Kör inte Bikram själv, men stötta de mindre egna företagen istället för superkomersiella SATS.
    Gud jag spyr verkligen på SATS, haha. Har provat ett par gånger men skulle aldrig i mitt liv vilja träna där faktiskt...

    SvaraRadera
  5. Blir lite nöjd när jag läser om fler som inte gillar SATS. Hade en grymt dålig upplevelse där för några dagar sedan. Bloggade om det och skickade en länk till dem men de har inte ens behagat svara!

    SvaraRadera
  6. Jag har hört att de som blir bikram-yoga-instruktörer måste gå på utbildning hos självaste Bikram för att få kalla sig just det...och det är inte 1 gång utan en helvetes massa timmar de måste avverka med Bikram...kanske därför det är så få sånna pass..så att säga.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar inte heller sats. Kör på ducalme :)

    SvaraRadera
  8. Hallojsan,
    är du i Göteborg någon gång så kika in på Elixia Sisjön, det är nämligen där Monica och Johanna (MoJo) håller till. Givetvis finns en HotMoJo studio ;-))

    Gillar bloggen ;-))

    Marie

    SvaraRadera