torsdag 29 december 2011

Hål i magen

Kände mig retlig och hungrig nu på kvällen och kollade min app Period Tracker - japp det är dags snart. Och även om Mr har fått mig på betydligt bättre humör så har jag ni vet det där enorma suget. Maaat! Så var det då jag var gravid också - fast inte bara en gång i månaden...

Så vad gör man då? Äter. Jag äter - men bra saker. Det är ju lika bra för annars slinker det ned crap.

Middag klockan 21 - stoor portion kållåda med alla tillbehör. Proteinbollar som jag förberett under dagen till dessert.

Klockan 22: Sugen på smoothie. Snäll pojkvän går och köper mjölk och vi dricker en härlig hallon/blåbärssmoothie med vaniljprotein. Nu stor kopp te, resterande bollar sen känns det som om jag är klar. Och så vet jag att jag har massor med energi i kroppen för ett härligt morgonpass om det så blir.

Man får inte ge den där offerkoftan en endaste lilla chans att komma på!

3 kommentarer:

  1. Den där kållådan ser spännande nu. Hittade under "recept" receptet men nu har jag lite frågor, dumma men bra att vara säker.

    Köttfärsen, stort paket. Vad menas? Typ 800 g då? :) Och den ska vara rå va? när man smular över den.

    Skulle bli kalasglad för svar. Inte mycket att vara glad över i detta tristväder, så lite kållåda är jag gärna glad över ;)

    Hittade din blogg häromdagen och är hocked. Ska försöka hitta tillbaka till min tidigare form efter en nyss avslutad 3månaders resa i USA. Gick bara upp ett kilo men tappade nog alla muskler från sommarens slit på jobbet och la på lite vaddering istället, som vi ju vet, väger mindre.

    Nåväl tack för finfin blogg! /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, är man hungrig ska man äta. Men kanske inte whopper, lökringar och bio-popcorn?! Nåja, jag laddar upp inför fokusmånad :-).

    Kållåda ska testas, behöver ladda frysen ordentligt. Söndag får bli stora förberedelsedagen med matlagning högt och lågt. Har lite dåliga erfarenheter av kål dock, men magen verkar klara sig bättre numera, när jag äter mer hälsosamt...

    SvaraRadera
  3. Du er så dyktig på å ta rett val, og da hjelper du meg til å bli bedre også - takk:))
    Siri

    SvaraRadera