fredag 23 december 2011

Fynd!

Just då jag funderade på huruvida jag skulle våga planka in på gymmet här i småstan med gymkort eller inte upptäckte jag att mamma hade dammat av sin gamla motionscykel! Vinglig och med trasig display stod den i ett hörn men man får jobba med det som finns. Hoppade upp och körde 5 minuter uppvärmning sen 20 minuter intervaller (2 min strax under 'väldigt jobbigt'/1min 'nästan bekvämt') och till sist fem minuter nedvarvning. Även om jag tittade på TV samtidigt (Top Model varvat med något bantningsprogram, lite ironiskt) så måste jag säga att jag är imponerad av er som tränar hemma. Det var så svårt att motivera sig! Jag känner att jag behöver glänsande maskiner, dunkande musik och likasinnade omkring mig för att känna att kroppens strömbrytare slår på. Lyckades ändå med att 'ta på randiga tröjan', alltid något ;)

4 kommentarer:

  1. Härlig blogg och inspirerande plus snygg!
    // Kikki

    SvaraRadera
  2. God jul Elbe! Hoppas du har det riktigt härligt och lycka till med allt på det nya året! Tack för all inspiration du ger.
    Kramar Jenny B

    SvaraRadera
  3. Och jag som tycker det är så skönt att träna hemma för mig själv. Kan sätta på den musik jag själv känner för att höra, ingen är i vägen och maskiner tycker jag i allmänhet är ganska tråkigt - föredrar mao gummibandet, KBn, hopprepet och pilatesbollen här hemma :)

    SvaraRadera
  4. Bästa träningen är en flaska vin och lite sex and the city

    SvaraRadera