onsdag 28 december 2011

Girl about gym

Tillbaka i stan igen... svårt att tro att jag för några dagar sen drog en kälke över gnistrande snö ute i naturen långt ifrån skyskrapor, 7Eleven-butiker och Bikramyoga-studios. Chefen messade och sa att jag skulle börja 12 istället för 10, så det blev en lång mysmorgon med kotten och sen tid för träning!

Idag tränar jag bröst och triceps, vi börjar med bänkpress och det är alltid lika spännande att se hur mycket jag kan lasta på stången. Är uppe i snart halva min vikt (fast den går ju uppåt också så jag jagar på hehe!)

4 kommentarer:

  1. Härligt att vara tillbaks i rutiner, här är det fortfarande upp och ner men jag klämmer in träning överallt. Men dethär att du ska springa så mycket under våren undrar jag över. Kommer du inte att tappa alla muskler du byggt då? Och vill du det i så fall? För om du är tyngre kommer det väl vara jobbigare att springa..? Jag är för övrigt mycket skeptisk till löpning men gillar din blogg så vi får se, jag kanske ändrar mig...

    SvaraRadera
  2. Vad cool du är! Och så lyfter du tungt också. Blir sugen på gymträning :)

    SvaraRadera
  3. Hur gör du med bänkpress? Alltså för att se vad du tar i bänkpress? Hur många reps x hur många gånger måste du klara för att det ska räknas för dig?

    SvaraRadera
  4. Sofia: Alltså nu menar jag inte när jag maxar som det heter. För det har jag aldrig provat. Utan mina vanliga 3 set. Jag gör alltid mellan 5-8 reps. Klarar jag mer än 8 går jag upp ett steg i vikterna, klarar jag inte 5 får jag gå ned om du förstår. Senaste gången: 32,5 x 6/5/5. Eftersom jag just höjt. :)

    SvaraRadera