tisdag 20 december 2011

Aspirinmask


Tack för era sympatier. Jag skar mig på gemen som håller ihop botten på en kartong, tog i hårt så det blev djupt. Har lite ont och kan inte använda handen men mår bra ändå! Jag är en envis typ som inte gillar begränsningar så jag kämpar mest med att följa doktorns order!

Jag tröstar mig själv med lite pampering: aspirinmask i fejan (= babyhud!) Har ni testat den? Jag har precis börjat. De flesta OCM-addicts (jag är en) har börjat hylla denna ansiktsmask i forum och på bloggar. Här är min favoritversion:

Lägg tre aspirintabletter i en liten skål (nej du kan inte ta någon annan tablett, jag köpte mina tabletter på Apoteket Kronan), häll på ett par droppar vatten. Mosa tills de löses upp, blanda i honung tills du får en smet. På med den i ansiktet en halvtimme, skrubba medan du tvättar bort den. Avsluta med sjukt mycket moisturizer. Klarrt!

8 kommentarer:

  1. åh jag älskar också aspirinmasken! Jag brukar alltid använda aloe vera gel, nyponfröolja och jojobaolja och då vaknar man upp som en babyhud!

    SvaraRadera
  2. ja alltså, för att smörja in mig efteråt såklart :)

    SvaraRadera
  3. Nei, er det virkelig sant?? Aspirin??! Hm,skeptisk..;)
    Siri

    SvaraRadera
  4. måste bara tipsa dig om något som jag blev chockad över, nu när jag kom hem från super market! letade efter någon ny ost att köpa hem, då keso är så jävla tråkigt i längden (och inte alls lika god här i grekland, som jag bor i för tillfället). anyway, kollade runt och petade lite på dansk regatoost som är otroligt gott, och såg att det var 28 gram/100 gram protein! 3,5 gram kolhydrater och 26 gram fett. otroligt med tanke på att keso har ca 10-11 gram kanske, och fetaost har ca 14... även om keso har en längre fettprocent som vissa tänker på lite extra, så tänkte jag att du håller ju på att biffa till dig + hulla till dig, varför inte smaska på dansk regatoost då?

    SvaraRadera
  5. Paula: ja har hört gott om nyponfrö, sugen på att prova!

    Siri och Tessan: Jepp det är ju betahydroxidsyra i dem, samma som i exfolierande hudvårdsprodukter, så döda celler försvinner och på sikt bleks acneärr och ojämnheter, toppen!

    NATALI: Det låter spännande. Men är det en mjuk ost? Jag äter ju annars mkt hårdost och det har suveräna värden, exempelvis Västan 10%: Protein 31g, Kolhydrater 1g, fett 10g. Men om den är mjuk blir man ju nyfiken :)

    SvaraRadera
  6. Jag har sett att milko gör en västan 5% också (på deras hemsida) men har aldrig sett den i butik. Har du? Milko är värmlänskt väl, kanske där?

    SvaraRadera
  7. En konstig fråga - asperin, är det "vanliga" tabletter eller brus? Finns det olika och vilka ska man i så fall ha? :)

    SvaraRadera