onsdag 26 oktober 2011

Smakmästerskapen i osockrat

I övre ringhörna: Frebaccos ringar med jordgubbar

I nedre ringhörna: Pauluns müsli med äpple och kanel

Vinnaren är: Frebaccos ringar. Och segern skulle varit ringarnas även utan jordgubbsbitar, det är nämligen inte sötman som gör en god müsli, utan knaprigheten. Och tyvärr gör herr Paulun en alldeles för mjölig variant som utan vare sig stora frukt- eller nötbitar inte klarar sig från att hamna i sågspånsfacket.

Näringsmässigt? Det avgörs inte i den här matchen. Vad tycker ni? : )

2 kommentarer:

  1. Gillar havreringarna, dock är pauluns osötade flingor också kanongoda och krispiga :) Müslin har jag inte testat eftersom jag gör min egen - flingor är lite jobbigare att gör själv ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är helt hooked på Axas osötade äppel- och kanelmüsli, det går åt massor av den här hemma. Paulun fixar jag inte alls och Frebacco har jag inte testat.

    SvaraRadera