onsdag 5 oktober 2011

Feeling fab


Intressant att höra era gissningar. Men jag fyller faktiskt 32 idag! Känns som en riktigt bra ålder, lite så där SATC-fabulous liksom? De senaste åren har verkligen många bra saker hänt i mitt liv; jag har träffat en toppenkille som jag är superkär i, vi har en underbar liten unge, vi flyttar snart till en underbar drömlägenhet och jag har utbildat mig till mitt absoluta drömyrke.

Jag har alltid fått höra att jag ser yngre ut, så pass att jag tröttnat på det (då jag blev gravid klippte jag håret kort och färgade det brunt för att se mer "vuxen" ut, jag hade väldigt långt blont innan). Smickrande kanske men samtidigt vill man ju inte heller alltid höra "är du sååå gammal!"

Kroppsligt hoppas jag dock att jag är evigt ung - jag har i alla fall en starkare, smidigare och snyggare kropp nu än då jag var 20 (snyggare än någonsin tror jag faktiskt). Det finns ju väldigt många heta kändisar som är 30-40 eller 40+ så det känns absolut inte som en nedförsbacke, snarare att det är nu livet blir rättvist på kroppsfronten - man får det man jobbat hårt för! Det går inte riktigt att lita sig på generna längre och det börjar märkas vem som åkt snålskjuts på naturen och inte lärt sig sköta om sin kropp i tid.


Rockin' 30+!

PS. En liten formcheck: Jämför med de här bilderna. Benen är mer tonade, armar och axlar har ytterligare definition. Inte längre "bara smal". Snyggt tycker jag själv!

11 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!! Klart man rockar som 30+ (man måste bara komma dit för att förstå det ;-))!

    Snubblade förresten in här för någon vecka sen och ser ut att bli kvar!

    SvaraRadera
  2. Grattis snyggo! Firar dig med en kanelbulle, ditt recept. Goda, fast ja, lite äggiga. Du är en grym inspiration, och så normal och vanlig. Eller, du ger allafall sken av att va det. Tack! /Helena, oxå 32 snart!

    SvaraRadera
  3. Grattis på din dag!! Hurra hurra! :D

    Tänka sig att vi är lika gamla *ler*

    Jättestor skillnad på bilderna, verkligen! Bra jobbat!!

    Jag tror att det är nu, i den här åldern, som man inser hur viktigt det är med en stark frisk kropp (inte bara en smal kropp). Särskilt när man har barn med, då tänker man ju att man måste orka vara en glad och aktiv förälder i många, många, många år till, hehe.

    Grattis igen, och jag hoppas att du får en härlig fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! Då är vi lika unga!
    /Cilla

    SvaraRadera
  5. Grattis! Ett år äldre än mig :). Jag har också alltid fått ett "Vaaaaa! Jag trodde du va 22!!!". Nu känns det helt ok. Man får väl hoppas att det håller i sig när man blir "gammal på riktigt".

    Jag verkar också ha blivit en trogen läsare, tittade bara förbi för nån månad sen, och är kvar än ;). En härlig inspirationskälla är du.

    Hoppas din dag är/blir fantastisk!

    SvaraRadera
  6. Grattis Elbe! 32 är en mkt bra ålder, ja :)

    SvaraRadera
  7. Tack alla gulliga ni. Ja det verkar faktiskt vara många 32-åringar här ändå!

    SvaraRadera
  8. Grattis, jeg tippet faktisk 32!! Jeg feiret deg i dag med en intervalløkt, yeah! Ha en superfin bursdag videre! Kram fra Siri:D

    SvaraRadera
  9. Sjukt snygg utveckling på armarna!

    SvaraRadera
  10. Grattis till dig :)
    ... och till mig – för nu är det jag som fyller år ;) ska också fira med att träna!
    hälsar Anna

    SvaraRadera