måndag 31 oktober 2011

Easy, easy

Två orsaker för mig att ta det lugnt på gymmet:

1. Tjock i halsen imorse (jag har fuskat med handspritandet som förut avslutade min långa sjukdomssvit, ajabaja)

2. Ikväll ska jag hänga med en kompis till en löparklubb (jag satsar ju på styrka nu men är nyfiken att kolla in deras träningar inför våren)

Jag hade något förhöjd puls också - det är ett bra knep om ni vill kolla efter infektioner i kroppen, alla har inte pulsmätare hemma men använd gymmaskinernas. De visar ju inte vilopulsen då och är rätt oexakta MEN om du alltid kör på samma crosstrainer märker du om pulsen är ovanligt hög en dag.

Jag ett lugnt men kvickt pass och skyndar hem till dagens viktigheter utanför träningsvärlden.

4 kommentarer:

  1. Perfekt att hålla på att träna styrka nu :) Så kan du springa mer i vår. Jag gillar att springa på hösten och våren bäst. Luften är så härlig! :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den... särskilt i min hemstad i norr ;)

    SvaraRadera
  3. Oh, vilken fin högerarm du har där du! *önskar mig*

    SvaraRadera