tisdag 4 oktober 2011

Dagens kost - blåbär, bullar och bars, blomkål och broccoli

Det var länge sen vi körde en sån va?

Frukost: Havregrynsgröt med proteinmjölk (minimjölk + vaniljproteinpulver), torkade blåbär, valnötter, solrosfrön, kokosflingor

Mellanmål: Kaffe och en Reztart Apple pie-bar (råkade gå hemifrån och glömma mellis, keso slut på Pressbyrån)

Lunch: Fullkornsnudlar, kyckling, grönsaker, soja

Middag: Broccoli/blomkålsmos, köttfärsbiffar, turkisk yoghurt blandat med sweet chili-sås, tomat

Kväll: Proteinkanelbulle, ska precis äta ett kvällsmål, oklart vad än

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag älskar din blogg och du inspirerar mig verkligen. Jag kommer nog aldrig bli som du, det har jag inte tid eller karaktär till ;) Jag har dock börjat försöka träna mer och äta nyttigare, typ dra ner på kohydraterna osv. Jag har tajt med tid och pengar. Jag tränar i snitt styrka 2-3 gånger i vecka (kör då i gymnastikhallen, mest med min egna kropp, gympadtyrka, ibland med vikter), har även börjar ta PW eller jogging på morgonen. Jag börjar dock bli lite orolig av min kost, vet inte om jag får i mig tillräckligt av det jag borde få i mig. En typisk dag kan vara ex såhär, frukost: havregrynsgröt m rivet äpple och kanel (lite socker) eller glutenfritt knäckebrö med makrill eller mackor gjorda på keso, ägg, massa frö och fiberhusk men ost och skinka på. Till lunch blir det oftast någon varmrätt med lågt kolhydratsinnehåll, lax, wokgrönsaker och sås, eller kålpudding och lingon är exempel. Sen är det lite frukter på eftermiddagen, kanske en macka innan jag sticker och är tränare (4 dagar i veckan). På kvällen äter jag ofta en knäckemacka me makrill och tomat med fetaost/keso. Är det tillräckligt och bra? Tack för grym inspiration :) Kram Ida

    SvaraRadera