tisdag 11 oktober 2011

Höstmelankoli

Nej, det var ju inte en särskilt bra dag idag. Men sådana måste man få ha. Jag var på gymmet, jag lyfte några vikter, jag övade lite på att stå på händer (varje gång nu) och sen gick jag hem.

Men ibland kan man utnyttja den där bluesiga känslan till något produktivt. Vissa dagar då jag är ute och promenerar så gillar jag att lyssna på ganska lugn och melankolisk musik och klura lite på livet. Det blir inte de där allra hurtigaste PW:arna då utan mer långa, lugna promenader, gärna mer än en timme, i skog eller stad. Och en bra känsla av att vara del av något större. I höst lyssnar jag på den här då jag är ute och går:

Elbes höstpromenadlista



3 kommentarer:

  1. Jag övar också på att stå på händer. Det som man var så bra på när man var liten, får man nu kämpa med :)

    SvaraRadera
  2. Jag är tärnare i gymnastik och har tärnat själv! Ett tips är att stå mot väggen med magen in, attså att man vandrar men fötterna upp mot väggen och går så långt upp man kan....När man är nästan hela vägen in med händerna (typ 3-5 cm från väggen) ska man titta in i väggen och tycka upp axlarna allt man kan, spänna tår, vader och rumpan så mycket det går. Stå 30 sek gånger två....sen kan man stå på händer inom någon månad, garanterat ;) om man verkligen vill lixom! Good luck!

    SvaraRadera
  3. Emma: Ja, därför blir man sugen :)

    Ida: Oj nu blev jag verkligen sugen att prova din teknik! Will do!

    SvaraRadera