torsdag 20 oktober 2011

Videoinlägg: Celcius baby!

5 kommentarer:

  1. Hej Elbe! Läser din blogg men har aldrig kommenterat... Du är en grym inspiratör (är det ett ord?) :) till kvällen hade jag tänkt göra dina blomkålsplättar men har köpt hem Fibrex istället för Fiberhusk!! Vad göra? Kan man använda Fibrex eller profiber istället? Och då i vilken mängd? Hoppas att du vill/kan svara innan middagstid, så typiskt att ställa till det när man väl ska testa nåt nytt och bra. Har en kräsen liten tjej på 3 som nog kommer att älska dem! Tack för hjälpen i förhand! /Lina

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Kul att du gillar bloggen :) Fiberhusk är, trots sitt namn, inget som gör maten fiberrikt utan snarare håller ihop den. I kontakt med vätska blir den en sort gelé och kan ersätta ägg i bakning till exempel. Jag tror att plättarna kommer att hålla ihop ändå, tycker inte du ska ha i något annat. Skriv gärna sen och berätta hur det blev!

    SvaraRadera
  3. Jag har druckit någon gång bara för att, men tycker de är så äckliga :P

    SvaraRadera
  4. Tack!! Jag återkommer med resultatet!

    /Lina

    SvaraRadera
  5. Plättarna blev vrålgoda tycker jag! Tyvärr så var lilla damen inte på äthumör, hon är rätt petig och mannen hade velat ha bacon till... Men jag är nöjd! Blev en till mellis och sen blir det två till lunch! /Lina

    SvaraRadera