måndag 10 september 2012

PT-pass nr 2 + hatälskade bollar

Oooååh jag trippar på endorfiner! Så himla pigg och glad. Gillar verkligen att träna med coachen J, det är inte alls som jag (fördomsfullt..) föreställt mig efter att ha sett andra människor plågas av sin PT :-) Ska verkligen önska mig fler timmar i present! Jag blir peppad men inte obehagligt pushad, skönt med ngn med en ganska lågmäld personlighet liknande min ;-)

Idag tränade vi mer på pullups och "gungen" upp till stången, jag börjar verkligen få till det där nu och förstår att jag nog snart kommer kunna göra ett gäng! Dessutom handstand pushups (armhävningar ståendes på händer, något som jag var oväntat bra på!), ringdips och boxjumps (hopp upp på 50 centimeter hög låda) också hyfsat lätt för en tjej på 175 cm om än med korta ben!)

Till sist en 8-minuters cirkel 5st/10st/15st av de tre sista ovan. Dips i ringarna kan jag så klart inte göra utan behövde bara hoppa upp och låsa armarna raka.

Efter 8 minuter kom en svettblöt och vinglig tjej knappt upp på lådan ;-)

Fingrarna, det är mest långeman nu, mår nästan helt bra. Rörligheten är fullt tillbaka även om det är svullet och hålet i naglen vätskar. Körde dubbla plåster och det kändes ingenting, hurra!

Före och efter träningen njuter jag av ett formidabelt litet massageverktyg som jag ska tillverka en egen variant av: två ihoptejpade bandybollar som placeras på valfria ställen längs med ryggraden. Så skönt-ont! Den kommer verkligen åt triggerpunkterna.



6 kommentarer:

  1. Den där massagegrejen vill jag veta mer om!

    SvaraRadera
  2. Härligt! : ) Jag kan inte bestämma mig om jag ska säga upp mitt SATS-kort och köpa ett kort på Crossfit södermalm eller annat crossfit ställe) istället efter mina fem groupon-gånger har förbrukats (2 ggr kvar). Svårt val tycker jag..

    SvaraRadera
  3. Kanske blir lite hspu till helgen då?! :-)

    SvaraRadera
  4. Linda: mm det kommer då jag gjort en egen!

    Marie: Ja.. beror på vad du gör på SATS, styrketränar du mest kan du ju lika gärna köra crossfit.

    Bodycomf: for sure! Plus div andra roliga förkortningar ;-)

    SvaraRadera
  5. Två tennisbollar funkar fint om nu inte Mr har källaren full av gamla bandybollar.

    SvaraRadera
  6. Låter som ett superverktyg! Let us know om/vart du hittar bandybollar - har letat på flera sportbutiker utan framgång :)

    SvaraRadera