måndag 17 september 2012

Vinnande koncept

Ingen matlåda men idag fick jag verkligen till en suverän köplunch. Som är billig, nyttig och räcker till imorgon.

Alla era såstips gjorde mig sugen på geggor och röror. ICA har en vegetarisk mezetallrik full med sådana men proteinet lyser med sin frånvaro (de har en med kycklig också men inte lika många såser!) Det är hoummus, baba ganoush, röra på rostad paprika och valnötter med mera. Mums!

Jag köpte en sådan (70kr) och kombinerade det med deras plockdisk; massor av kycklingfilé + ett kokt ägg + grönsaker (30kr). 50kr/lunch alltså och då fick jag kämpa för att få i mig hälften idag kan jag säga ;-) Gudsågott.







5 kommentarer:

  1. Ser ju riktigt gott!
    Älskar goda råvaror där man kan välja själv.
    Hittade en salldsbar runt hörnet hemma där man kunde välja tre grejer ur proteinlådorna.
    Det kan alltså bli tonfisk, kyckling och räkor om man skulle vilja, dessutom roliga grönsaker.
    Vilken lycka!

    Önskar dig en härlig måndag!
    You inspire me to be better!



    SvaraRadera
  2. Bra ide med lunchen. Jag brukar köpa deras plocksallad några gånger i veckan men man tröttnar ju på att äta samma efter ett tag. Och deras meze har jag varit sugen på att prova flera gånger!! :) blir lunch nästa gång jag är utan lunchlåda 4 sure!

    SvaraRadera
  3. Förresten elbe, har du testat svarta lådan på Jakobsbergsgatan? Om du nu jobbar där i närheten?

    SvaraRadera
  4. Anonym: Nä bara testat den i Skrapan, var längesen men tror jag gillade det?

    SvaraRadera
  5. Vilket bra lunchtips! Älskar sådana där röror!!!

    SvaraRadera