söndag 25 september 2011

Skärp dig, sluta nu

  • Nej, du har inte gått upp fyra kilo över helgen
  • Nej, du har inte tappat alla muskler för att du inte tränat på några dar
  • Nej, det där putet på din mage är inte nytillkommet fett, det är mat/luft
Allt är inte förstört för att du åt två kakor/skippade spinningen. Det är när du tänker "då kan jag lika gärna äta upp hela påsen/sluta träna" som du gör skada. Och inte ens det är så farligt. Tänk på barnen i Afrika. Skärp dig.

Tappa inte greppet

6 kommentarer:

  1. Alltså, så tänker jag, men jag ger inte upp och blir helt galen i alla fall :) Men det känns lite stressande emellanåt att missa träning eller ha en dag då man äter vad sjutton man vill :)

    SvaraRadera
  2. mitt i prick! tänk om alla skulle tänka som du :)

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag behövde höra. Har precis anmält mig till gbgvarvet efter en frossarhelg, har aldrig sprungit längre än 16 km så det blir en utmaning.

    SvaraRadera
  4. Yeay! Älskar "skärp dig"!

    Ps. Premiärskrev en ganska lång kommentar från min iphone idag, men det fungerade inte att posta den, gick inte att logga in från mitt gmailkonto. Kan ha varit att jag satt på ett tåg och täckningen var dålig. Funkar det för er andra posta från iphone?

    SvaraRadera