tisdag 27 september 2011

Elbes höstliv

Livet är fullbokat just nu. Jag har flera spännande grejer på jobbfronten på G som gör mig peppad men är tidskrävande. Dessutom tycks vi ha köpt åkpass till bostadskarusellen, vi träffade ett par mäklare i veckan, valde en och nu är det redan fotografering på torsdag och visning om ett par veckor - gaah! Storstädning! In med legobitar och Max-böcker i skåpen, tömma överfulla badrumsskåp och gnida toan med tandborste, köpa färska blommor och ta bort kylskåpsmagneterna. Rätt roligt är det förstås att styla om hemmet...

Jag har också lyckats boka upp flera vänner på lunch och fika just denna stressvecka, restaurangbesök med släkt och storebror som fyller jämt på fredag plus sjukgymnastbesök (tack Nadja för tips!)

Träningen får ta plats ändå i kalendern. Passen blir kortare och mer intensiva, men träningstillfällen i veckan drar jag ogärna ned på - jag måste ha mina 'lyckopiller' om jag ska orka. Kosten däremot blir lite sämre (försöker stå emot att tröstäta för att bota stressen, Mr är bra där och peppar mig då jag vill använda choklad som lugnande medel). Helt okej måltider men ganska tråkiga - idag rester, ikväll rester. Jag har flera goda recept som jag vill prova (bland annat vegansk chokladmousse på avokado) och jag längtar efter att göra storkok på någon av mina basrätter. Snart! Oktober - min födelsedagsmånad - ska bli lugnare.

Broccoli/blomkålsmos med fetaost in the making - dags att göra en rejäl sats då tid finns!

5 kommentarer:

  1. Kul med mycket på g! :)

    SvaraRadera
  2. Oktober är min fölsemånad med, hurra för oss!

    Spännande med försäljning, det blir lugnare snart. Och korta effektiva pass är grymt, det kommer det nog bli nästan uteslutande för mig när jag börjar jobba. Annars är risken stor att jag rationaliserar bort dem...

    Stressätning: know the feeling, du är grym! Moset ser smaskens ut. Rostar du blomkålen i ugn innan? Och hur länge sparar du en sats i kylen? Har bara gjort portionsvis till middagen förut.

    SvaraRadera
  3. Flink du er! Planlegging og prioritering er tingen, ja! Og akk så lett å falle i trøste-/stresspise fellen.. Jeg må bare si at bloggen din er superinspirerende, jeg blir så "peppet" og giret hver gang jeg er innom! Nå sitter jeg i treningstightsen, bare venter på at minstejenta blir hentet til turn = en dyrebar time for meg selv som skal benyttes til en deilig løpetur:D Husarbeidet venter på meg til i kveld regner jeg med... Fin tirsdag til deg!! Kram fra din norske venn (så trevlig:)

    SvaraRadera
  4. Min månad med :) Grattis till oss! Tänkte bara säga att den där chokladmoussen är grym, Me like!

    SvaraRadera
  5. Beata: Nepp, kör bara i micron med ngn skvätt vatten över (fryst eller färsk, båda funkar). Brukar spara det typ 3-4 dagar men det är helt okej att frysa tycker jag.

    Anonym: Åh, jag vet precis hur härlig den där egentiden är, särskilt när barnen är små. Jag brukade gå till gymmet och stå i duschen läääänge och basta.

    Emelie H: Många som är födda då! Och många som är ungefär lika gamla som jag tror jag.

    SvaraRadera