torsdag 8 september 2011

Sjuk igen?

Förkyld förra veckan, magsjuk i helgen och nu känner jag mig tung i huvudet med smygande halsont. Ja, mitt barn har just börjat förskolan, vadårå?

Esberitox, Kan Jang, vitlök och lite god tro. Dagens träning blev en PW med M, precis lagom för att känna efter om kroppen orkade något mer. Nä.

Egentligen ville jag ut och springa men är det någon träning som absolut bara inte funkar om man är det minsta krasslig, så är det löpning. Styrketräna det kan ni göra fast ni är snuviga (men det gäller att känna sin kropp väl) men ut och spring och hem kommer du matt, sur och besviken över din långsamhet.

Men i helgen bär det av till hemstaden och då hoppas jag att jag och pappa kan ge oss ut upp i bergsskogarna.

Tills dess får löparskorna ge plats åt mina Converse istället. Nu trevlig tillställning med vänner!

4 kommentarer:

  1. Visst är det tråkigt när man hamnar in i dagisstart-snurren? Jag har känt mig mer krasslig än frisk under min fokusmånad, taskig tajming tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Vad drygt, ser inte fram emot den delen av inskolningen // K

    SvaraRadera
  3. först och främst vill jag tacka för en superinspirerande blogg! en av mina absoluta favoriter.
    sedan har jag även en fråga ang. träning.
    jag håller just nu på att gå ner i vikt och detta är ett ganska långsiktigt projekt framöver. jag tränar kondition, i form av långa powerwalks och ska väl inom en närmre tid ta tag i löpningen.
    men jag har sedan innan styrketränat en hel del, och det är styrketräning i form av maskiner jag brinner för. dock inte det optimala vid viktminskning, vad jag förstått. så därav till min fråga; hur mycket är optimalt att styrketräna i veckan - i kombo med kondition (nästan dagligen) - för att få¨en säker viktnedgång, men ändå tona kroppen undertiden och påbörja muskelbyggnad.

    take care and keep up the good work!

    SvaraRadera
  4. Beata: Aa det är helt otroligt! Jag som aldrig är sjuk!

    K: Ja ladda med vitaminer innan och går runt och alcogela allt du ser...

    SvaraRadera