tisdag 20 september 2011

Majo-not?


Okej, lika bra att jag biktar mig. Köpte fettfri majonäs igår. Tror inte att det är något läger längre som tycker att det här är en okej produkt; LCHF-Linda fnyser, Eko-Ellen ryser, till och med Fitness-Frida myser nog inte vid åsynen av den här typen - en riktig anti-superfood. Modifierad stärkelse som andra ingrediens (ni vet väl att ingredienserna står i mängdordning på innehållsförteckningar?) gör ingen kropp glad.

Men va fanken.
Jag vill ju att det ska smaka majonäs! Utan att innehålla särskilt mycket... eh majonäs. Tänkte typ, blanda med kesella, i tonfisksallad kanske? Jag tar frikort på den.

10 kommentarer:

  1. ytterligare ett problem med den, förutom ingredienserna, är att den inte ens smakar majonäs enligt min mening.

    SvaraRadera
  2. Jag tänker mig att den smakar majonäs ihop med andra saker? Typ om man har den i en sås, så smakar det sås med majonäs i. Det är min enda förhoppning ;)

    SvaraRadera
  3. En icke-majo fråga: Jag läste i någon blogg om prisvärda kettlebells för inte så länge sedan. Var det du som skrev om det? Hittar inte inlägget nämligen. Du kanske kan tipsa om något bra ställe i alla fall?

    Kram och tack för en inspirerande blogg

    SvaraRadera
  4. Haha, jag stod också och petade på den i hyllan. Men Eko-Ellen och Fitness-Frida gastade lite för högt i huvudet. Återkom gärna med recension så kanske jag också får ta skammen med majjon!

    SvaraRadera
  5. Anna B: Här är sidan (Elbe la upp länken på sin fb-sida) http://www.fitnessnord.com/

    SvaraRadera
  6. Ja de va allt ett intressant köp :D

    SvaraRadera
  7. Mitt bästa tips är annars att ta en tesked äkta majjo i ordentligt med kvarg eller lättyoghurt. Man får mycket majonnässmak på såsen av väldigt lite!

    SvaraRadera
  8. Ekologisk majonnäs! Det enda rätta, både substans- och smakmässigt om du inte vill göra den själv. MYCKET godare.

    SvaraRadera
  9. Jag kör lite lättmajo ibland. Smakar lika mkt majo men mindra kcal, dock mer än den fettfria förstås. Får ändå plats i kaloribudgeten så jag kör på, med måtta. Vill också ha den smaken i tex tonfiskröra och det räcker ju ganska lite.

    SvaraRadera