söndag 18 september 2011

Igår och idag

Bejbs, hej! Söndag idag. Tyst igår från mig, hela dagen gick i ett med familjemys och förberedelser inför kvällen. Mycket trevligt hade vi; ett fint gäng med vänner, mumsiga ostar (jag älskar ost!) och gott vin.

Så särskilt mycket av den varan blev det inte för mig (och inte en droppe för Mr!). Men även några deciliter känns nu, 07.26 dagen efter, i en kropp som mest är van vid vatten :) Dessutom - helt otroligt - har jag ont i halsen och känner mig förkyld, sjuk för fjärde gången på tre veckor! Förskolebarn.

MEN vad säger vi om det? Bit ihop! Och tänk "vad är det bästa jag kan göra idag?". "En promenad i friska höstluften" är svaret för mig. "Ett stentufft intervallpass" kanske är svaret för dig? I sådant fall är jag avis...

6 kommentarer:

  1. Jag hade gärna gått ut och gått nu på morgonen för det är sjukt härlig och krispig luft ute men jag har tvättstugan hela förmiddagen och måste städa min lägenhet. Men jag tänkte ta en promenad hem till mamma lite senare för att pussa på vår nya hundvalp som följde med henne hem igår :)

    SvaraRadera
  2. Vet du vad, Elbe. Idag gjorde jag dina blomkålsplättar till lunch (hade 50 g lättkesella och 50 g 10 %-ig fetaost istället för "vanlig" ost). Till hade jag ytterligare lite smulad feta, lingon och hackad persilja (+ sallad). Fantastiskt gott, vilket superrecept! Tack så mycket för maten :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det störigt med förkylningarna som avlöser varandra. Det blir bättre dock! Och som tränande människor kan vi trösta oss med att immunförsvaret är bättre än hos andra :-). Jag har varit förkyld i en evighet och vilar kanske från träning nu men inte från något annat, kurera mig får jag göra hemma i sverige sen!

    SvaraRadera
  4. Paula: Åh, hundvalpar! Det gör ju också själen gott :)

    Carinni: Nämen va kul! Det lät supergott med fetaost i, det måste jag verkligen prova.

    Beata: Åh, är du tillbaka i kommenterartagen, Signaturen "K" har tagit över din ledning :)

    SvaraRadera
  5. Jag har en liten fråga, kan man träna fastän man är förkyld? Det går så många olika åsikter om det. Jag börjar bli lite bättre med min förkylning, hostar och är lite snuvig vad för träning tycker du man kan göra då?
    Tack o hej! :)

    SvaraRadera
  6. Jag är i USA!! Jag tycker att jag behåller min ledning med tanke på att jag lägger dyrbar usa-resa-tid på att läsa och kommentera din blogg :-)!! Vänta bara tills jag kommer hem igen, då jäklar i min lillla låda...

    SvaraRadera