onsdag 15 augusti 2012

Ding ding ding dags!


...för träning. Idag tänkte jag köra mitt pyramidpass från förra veckan igen på crosstrainern, jag gillade det verkligen och jag gillar vetskapen om att jag har receptet på en svettig och bra workout framför mig. Idag är jag seg och kanske inte orkar pressa mig själv enligt ett improviserat schema, bättre då att bestämma; "detta är det ska jag ska träna idag, punkt slut". Eller hur?

12 kommentarer:

  1. Japp, sådana dagar är det lika bra att bestämma sig ATT man ska träna, inte att man kanske ska göra NÅGOT. Go for it!

    PS. Du har just fått mig att testa BM/No Poo-metoden! Blir spännande detta...

    SvaraRadera
  2. Har jag missat att du köpt cross hem? Vilken sort isf?!

    SvaraRadera
  3. Åh, det var en bild från nätet hehe :) Lite symboliskt... Jag skulle gärna ha en hemma om den fick plats!

    SvaraRadera
  4. Nämen, kom precis hem från gymmet o testade ditt pyramidpass på crosstrainern då! Fick upp ett riktigt bra flås och tiden gick så mkt fortare då man har ett mål att uppnå istället för att bara trampa på i vanlig slentrian..rekommenderas starkt!

    SvaraRadera
  5. Toppentips, tack så mycket!

    jag vill köra kondition ikväll, men kan ju fortfarande inte springa, så detta blir toppen. Tur att jag har en crosstrainer hemma, jag har inte tid ikväll för ett gymbesök

    SvaraRadera
  6. För mig fungerar det bara att bestämma mig för vad jag ska köra, annars så går jag dit och chillar runt och går hem igen utan att egentligen ha gjort något alls..

    SvaraRadera
  7. Så där ja, nu är det den faktiska crosstrainern himself på bilden ;-p

    Linda: Hehe kul vi körde nästan ihop då alltså! Superbra att du testat så vet jag att den inte bara funkar bra för mig.

    Vevve: ja kör!

    Paula: Mm när det gäller styrketräning kan det räcka med en lös skiss för mig men inte då jag är omotiverad, då bara slappar jag :)

    SvaraRadera
  8. Elbe: visst har du ett par Nike Free? Vad har du för modell? +3? Och visst gillar du dem?

    SvaraRadera
  9. Det där liknar ju på pricken det pass jag försökte mig på förra veckan! :-) Ska nog ge det en ny omgång den här veckan. Jag gillade idéen men måste bli lite mer crosstrainer-van. Har också märkt att det är stor skillnad på crosstrainern och crosstrainer.

    SvaraRadera
  10. Therese L: Jepp jag har V3 3.0 heter de. Supersköna tycker jag att de är. Springer inte så mkt i dem men stabila då jag gymmar och klänger i lekparken och sån träning ;-) Samt har dem en del till vardags. Kul med BM förresten, tips: Ha tålamod! Det tog flera veckor av fett innan mitt hår gjorde en tvärvändning och blev fint. Med det sagt, prova att byta olika balsam också. Och läs på lockig.se om de olika sorterna, vissa funkar bättre på torrt hår osv... lycka till!

    SvaraRadera
  11. Tackar! Jag provade ett par +3 idag och kommer nog beställa hem dem. Vill ha dem just till vardags. Varför jag frågade är för jag tycker dina är snygga!

    NM: jag läser mig tokig på Lockig.se just nu! SÅ mycket bra info att det blir total overload! Men jag tror jag hittat en bra grund, får se om det stämmer. Söker med ljus och lykta efter Naturell-balsamet, men har inte hittat det hittills, tyvärr. Det verkar vara ett av få som innehåller proteiner, och det tror jag mitt hår behöver. Bara att leta vidare! :-)

    SvaraRadera
  12. Knäckebrödstjejen16 augusti 2012 19:42

    Tack för tipset med pyramidpass! Testade ditt pass idag och det var skitkul, bra puls & massa svett! :)

    Just nu är crosstrainer nästan det enda jag kan träna, trasigt knä, överansträngd hälsena och precis fått bort gipset för en bruten handled... 12 veckors rehab för knä/häl och ingen träning eller lyft på 4 veckor för handleden.

    Så tack för tipset, jag brukar inte gilla crosstrainern men det här var ett stort lyft! :D

    SvaraRadera