måndag 28 november 2011

Låt mig svettas bort det

Good evening, followers. Mer sur nu utöver ryggen och inte kan jag bota med endorfiner eftersom jag känner mig förkyld. Var ju på besiktning av nya lägenheten idag; byggföretaget hade inte kommunicerat med tapetfirman och tapetserat vitt överallt istället för våra fabulösa tapeter och, det värsta (jag ställde till en scen inför besiktningsmannen och killen från byggfirman) man kan inte gå ut från vår terass! Den är som en balkong som hänger en halvmeter över marken. Och man kan inte gå på innergården, det är typ sumpmark med buskar på. Vi flyttar ju till stor del pga detta, att kunna gå ut direkt, vi och kotten. Aaaah! Heads will roll. Tills dess hittar ni mig surandes i soffan, ätandes crap, tittandes på crap. Och att jag ska ha mens om två dagar har inget med det hela att göra säger jag! XOXO, pissed girl

11 kommentarer:

  1. Åh, ibland är livet överjävligt! Allt på en gång, men sura rejält och återkom sen med nya friska krafter!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Halkade som av en slump in på din blogg för första gången ikväll, till min stora lycka!! Precis en sån här härlig inspirerande blogg jag har letat efter, kommer att kolla in här titt som tätt samt läsa igenom arkivet när tid finns :)

    Jag länkade till dig på min blogg, för andra inspo-törstande själar :)

    http://frajdasroom.blogg.se/2011/november/bloggtips.html

    Kramar Frida

    SvaraRadera
  3. Aouch! Tråkiga saker tenderar att komma flera på en gång, hoppas det löser sig! Kram!

    SvaraRadera
  4. Usch, vad tråkigt! Själv är jag genomförkyld å kör enligt dina rader, äta crap å titta på crap!
    Allt blir bättre snart förhoppningsvis:-)

    SvaraRadera
  5. Shit, det hørtes IKKE bra ut. Her må dere lese kontrakten med lupe (heter det det i Sverige) - altså noga! Og den tapet-bommen, vel det må de da bare fixe? Ikke gi dere, hold fast på det som er avtalt og så får vi krysse fingre&tær for at det ordner seg!! Hilsen PMS-monsteret i vest...;D

    SvaraRadera
  6. Bodycomf: Ibland behöver man det liksom, bergochdalbanan :)

    Frida: åh! Nu blir jag genast gladare :) Tack!

    Lina: Ja, jag med. Kram!

    LilleBus: Hehe, bra där.

    Siri: Jo tapeten fixar de på direkten. Men angående terassen.. då jag frågat hur innergården ska se ut har de bara svarat svävande "detaljplanen är inte klar än.." Och på ritningen så är terassen en fyrkant med ett snett hörn (=trappa ned som vi trott). Men ja, vi kanske borde läst kontraktet med lupp :) Ska försöka få till ett PMS-inlägg också som du sa, det tror jag många vill läsa om. Kram!

    SvaraRadera
  7. MEN vad frustrerande!! KAn de bygga till en trapp på terassen? Borde ju inte vara för svårt tänker jag som har tummen mitt i handen ;-). Hoppas det löser sig iaf, grymt störigt sånt där!

    SvaraRadera
  8. Åh vad lurigt! Att gå direkt ner är min dröm :) Nu har vi balkong men med hund och naturfreak som jag är vill jag kunna gå ner direkt på marken.. Hoppas ni får som ni vill!

    SvaraRadera
  9. Ameh! Så trist med terass-grejjen! Så dumt det kan bli.. Jag hoppas att det går att lösa med en trapp eller nåt. Rutchkana kanske? ;D Nä, jag förstår att det måste kännas irriterande när man har planer om hur det ska vara i drömlägenheten och så blir det inte aaaalls så.. Jag hade nog också ställt till med en scen *flinar*

    Jag hoppas att du gottade ner dig i soffan igår och att det känns litelite ljusare nusåhär dagen efter..

    SvaraRadera
  10. Åh, förstår att det känns riktigt surt.. Vet inte riktigt vad jag mer ska säga än att jag känner med er, hoppas att det löser sig!

    SvaraRadera
  11. Hoppas verkligen på att det löser sig med trappen!

    SvaraRadera